Jesteś tutaj
Strona główna > Dietetyka > Jakie odżywki wybrać przy intensywnych trenigach?

Jakie odżywki wybrać przy intensywnych trenigach?

Aby uzyskać efekty treningów, ważna jest nie tylko regularność i dobór odpowiednich ćwiczeń, ale także dobra dieta. W trakcie intensywnego uprawniania sportu przydatne mogą okazać się odżywki i suplementy diety.

1. Jakie odżywki powinny wybrać osoby zaczynające treningi siłowe?
2. Odżywki i suplementy dla biegaczy
3. Gdzie kupić odżywki białkowe?

Odżywki przy intensywnych trenigach

Jakie odżywki powinny wybrać osoby zaczynające treningi siłowe?

Samo białko pochodzące z diety może nie wystarczyć. Osoby intensywnie uprawiające sport, szczególnie trenujące na siłowni, powinny rozważyć uzupełnianie swojego sposobu żywienia o dodatkowe białko. W pierwszych miesiącach treningów przydatne mogą być odżywki białkowe, a także węglowodanowo-białkowe i węglowodanowe.


Odżywki i suplementy dla biegaczy

Bieganie, zarówno na długie, jak i krótkie dystanse, wymaga dużej odporności organizmu. Należy do jednych z najbardziej obciążających sportów. Z tego powodu, decydując się na regularne i intensywne treningi, należy zadbać o dobre odżywienie organizmu, co bezpośrednio przekłada się na jego wydolność. Organizm wesprze nie tylko odpowiednia dieta, ale także dobrze dopasowane do wybranej dyscypliny i intensywności trenowania, suplementy i odżywki.

Do środków, po które najczęściej sięgają biegacze, należą napoje izotoniczne, które w trakcie intensywnego wysiłku nawadniają organizm, uzupełniają elektrolity oraz przywracają równowagę układu nerwowego, ze względu na obecność niezbędnych w funkcjonowaniu organizmu składników – witaminach z grupy B, potasowi, sodzie oraz magnezie. Jednak to niejedyne odżywki i suplementy, które mogą okazać się niezwykle przydatne dla organizmu podczas wysiłkowego biegania.
Biegacze powinni rozważyć suplementacje koenzymem Q10 oraz witaminą K. Te substancje mają za zadanie wspierać zdolności regeneracyjne organizmu. Oprócz tego usprawniają i wydłużają pracę mięśni, co przy treningu biegowym jest nieocenione.

Dobrze sprawdzi się, szczególnie przy połączeniu treningu z ćwiczeniami siłowymi lub wytrzymałościowymi, keratyna. Warto rozważyć także włączenie do swojej diety karnityny, która zapewnia komfort zarówno psychiczny, jak i fizyczny. Na układ nerwowy korzystnie wpływa także witamina D3, która jednocześnie sprzyja także budowaniu tkanki mięśniowej oraz zwiększaniu siły mięśni. Dla biegaczy polecane są także aminokwasy rozgałęzione, które wspierają wydolność organizmu.

Czytaj również:  Suplementy diety

Gdzie kupić odżywki białkowe?

Wybór odpowiednich odżywek ułatwi dobry sklep z odżywkami.
Pakerszop to miejsce, w którym produkty dla siebie znajdzie każdy, kto dba o swoją formę i stara się prowadzić zdrowy tryb życia.

Materiał zewnętrzny (LH)

Top