Lekarze podejmują zatrudnienie nie tylko w publicznych szpitalach czy przychodniach, lecz również prowadzą własną praktykę. Konieczne jest więc dbanie o profesjonalny wizerunek, dzięki któremu zdobędziemy zaufanie pacjentów. Jak to zrobić, wykorzystując podstawowe narzędzia pracy? W poniższym artykule omawiamy najważniejsze kwestie.
W tym artykule
Profesjonalny strój – podstawa w branży medycznej
Przedstawiciele branży medycznej muszą dołożyć wszelkich starań, aby nie tylko prezentować się profesjonalnie, lecz również zadbać o własną higienę, a tym samym bezpieczeństwo pacjentów. Bardzo istotny jest więc strój, w którym lekarz pracuje zarówno w swoim gabinecie, jak i w publicznej przychodni. Ci, którzy na co dzień wykonują różnego rodzaju zabiegi, muszą być ubrani w specjalistyczne spodnie, bluzy czy fartuchy.
Natomiast lekarze udzielający pacjentom porad i przeprowadzający podstawowe badania diagnostyczne, na ogół mają na sobie własną odzież uzupełnioną o ubrania medyczne. Dobrym rozwiązaniem będą eleganckie żakiety, które możemy kupić tutaj: https://anilon.pl/zakiety-medyczne/. Prezentują się one bardzo profesjonalnie, a jednocześnie pozwalają zadbać o higienę i maksymalną wygodę w miejscu pracy. Warto pamiętać o uzupełnieniu swojej medycznej garderoby w co najmniej kilka sztuk odzieży specjalistycznej. Częsta jej wymiana to podstawa w tym zawodzie, zwłaszcza jeśli przyjmujemy pacjentów z różnego rodzaju schorzeniami zakaźnymi.
Estetyczne miejsce pracy i wysokiej jakości sprzęt
Gabinet lekarza – profesjonalisty powinien być estetycznie wykończony, tak aby pacjent mógł poczuć się w nim komfortowo. Ważne, aby zaopatrzyć go we wszystkie niezbędne do pracy akcesoria, takie jak rękawiczki jednorazowe, mydło czy środki dezynfekujące. Pacjent powinien być badany za specjalnym parawanem, z poszanowaniem intymności i godności. Lekarz natomiast musi pracować z wysokiej klasy sprzętem, dzięki któremu można przeprowadzać badania w sposób mało inwazyjny, a w dodatku dający wiarygodne wyniki. Dotyczy to zwłaszcza medyków, którzy w swoich gabinetach wykonują badanie USG czy EKG. Wysokiej klasy sprzęt to także swoisty wyznacznik prestiżu, jakim powinien cieszyć się często uczęszczany gabinet medyczny.
Wizerunek lekarza w sieci
Lekarz pracuje na swoją wizytówkę nie tylko w gabinecie, lecz również w internecie. Pacjenci chętnie korzystają z kalendarzy online, dzięki którym można zapisać się na wizytę bez konieczności telefonowania czy osobistego stawiania się w przychodni. Kalendarz powinien być czytelny, uwzględniając wszelkie nieobecności czy nietypowe godziny przyjęć. Lekarze chętnie korzystają również z portali pośredniczących, za pomocą których można zapisać się na wizytę, ale również wyrazić opinię o danym medyku. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić sporo cennego czasu, jednak trzeba pamiętać, że niektórzy pacjenci celowo wystawiają niskie oceny i negatywne komentarze. W branży medycznej panuje spora konkurencja, co nie zmienia faktu, że nieuczciwe działania wymagają natychmiastowej reakcji.
Profesjonalne podejście do każdego pacjenta
Pacjent, który korzysta z usług danego lekarza, liczy na profesjonalne podejście do problemu. Podstawowym błędem początkujących lekarzy jest przekonanie, że pacjent ma wiedzę o danej jednostce chorobowej, dlatego nie zawsze tłumaczą oni wszelkie związane z nią aspekty. Lekarz zawsze powinien poinformować pacjenta:
- jakie badania diagnostyczne będą przeprowadzane i czemu służą,
- na jaką chorobę cierpi,
- co przy danej chorobie jest wskazane, a co zakazane,
- jak przygotować się do konkretnego badania,
- jak przyjmować dany lek,
- jakie skutki uboczne niesie za sobą leczenie za pomocą konkretnych medykamentów,
- jakie są alternatywne sposoby leczenia danego schorzenia.
W przeciwnym razie pacjenci zaczynają szukać niezbędnych informacji w internecie. Tam, choć można znaleźć wiele wartościowych wskazówek, znajdują się także fałszywe wiadomości, które wprowadzają pacjenta w błąd. Lekarz, który profesjonalnie podchodzi do swoich obowiązków, powinien poświęcić pacjentowi tyle czasu, ile ten potrzebuje. Właśnie z tego względu podstawą efektywnej współpracy na linii lekarz-pacjent jest efektywna wymiana informacji.
materiały partnera (wp)